#Γνωρίστεταμέλημας
Σήμερα παρουσιάζουμε την εταιρεία - μέλος Tράπεζα Κύπρου
Tράπεζα Κύπρου: Με σεβασμό στο «Κοινό Κυπρίων» γράφει μια νέα σελίδα στην ιστορία της Κύπρου

Η Τράπεζα Κύπρου, με ιστορία 125+ χρόνων, εξελίσσεται, μεταμορφώνεται και συμπορεύεται με τον λαό της Κύπρου και τους αγώνες του.
Η δική της ιστορία ξεκινά το 1899, όταν στο κατώφλι του 20ου αιώνα, μια ομάδα Κυπρίων οραματιστών πιστεύουν στην ιδέα της αποταμίευσης και του Συνεργατισμού και ιδρύουν το «Ταμιευτήριο Λευκωσίας» εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή.
Δεκατρία χρόνια μετά, τον Φεβρουάριο του 1912, το Ταμιευτήριο αλλάζει σε ανώνυμη εταιρεία υπό την επωνυμία «Τράπεζα Κύπρου», μοχλό ανάπτυξης και πυλώνα οικονομικής σταθερότητας. Ξεχωρίζει και διαπρέπει για τη δέσμευσή της να στηρίζει τις ανάγκες του κόσμου κάθε στιγμή, αρωγός και στήριγμα σε δύσκολες προσωπικές του στιγμές ή στις μεγάλες κρίσεις που περνά ο τόπος. Μετατρέπεται σε έναν από τους ισχυρότερους πρεσβευτές της Κύπρου στο εξωτερικό σε όλους τους τομείς, προωθώντας το νησί ως χρηματοοικονομικό κέντρο αλλά και ως κοιτίδα του Πολιτισμού.
Το 1943, χρονιά – ορόσημο, εξαπλώνεται σε όλη την Κύπρο και μετατρέπεται σε Τράπεζα των Κυπρίων υιοθετώντας ως επίσημο έμβλημά της το αρχαίο χάλκινο κυπριακό νόμισμα «Κοινό Κυπρίων», φάρος και οδηγός για το μέλλον.
Το αποτύπωμά της στη σύγχρονη ιστορία του τόπου είναι έντονο και η συνεισφορά της καθοριστική. Πετυχαίνει να διαχειριστεί σημαντικές κρίσεις, όπως τη χρηματοοικονομική κρίση του 2013, και συνεχίζει την πορεία της διασφαλίζοντας την κεφαλαιακή της επάρκεια, την υψηλή ρευστότητα και τη βιώσιμη κερδοφορία της.
Σήμερα, δυνατή και ανθεκτική, τιμώντας την εμπιστοσύνη των μετόχων της, παραχωρεί μέρισμα και συνδράμει καθοριστικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας δημιουργώντας αξία για την οικονομία, την κοινωνία και τον πολιτισμό.
Με κύριες αξίες την ακεραιότητα, την αξιοπιστία, τη συνεργασία, τον επαγγελματισμό και την καινοτομία και με πρώτιστο όραμα τις σχέσεις ζωής με τους πελάτες της, η Τράπεζα Κύπρου ανοίγει μια νέα σελίδα στην ιστορία της λανσάροντας μόλις πρόσφατα το νέο μοντέλο ανακαινισμένων καταστημάτων της. Με νέες τεχνολογίες, πιο ευέλικτα και στοχευμένα μοντέλα εξυπηρέτησης και διασύνδεση με τα ψηφιακά κανάλια/λύσεις, η Τράπεζα προσφέρει μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων μέσω των καταστημάτων της, των επτά Μονάδων Χρηματοδοτήσεων που εξυπηρετούν ιδιώτες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, των Καταστημάτων Συναλλαγών (Transactions Branches) και των Ψηφιακών Καταστημάτων (Digital Branches) που λειτουργούν χωρίς προσωπικό και διαθέτουν Μηχανές Αυτόνομης Αυτοξυπηρέτησης (ATM, Μηχανές Καταθέσεων για χρήση από νομικά πρόσωπα).
Mέσα από μια ευρεία ποικιλία παραδοσιακών προϊόντων και υπηρεσιών αλλά και καινοτόμων ψηφιακών λύσεων, η Τράπεζα επικεντρώνεται στις ψηφιακές εμπειρίες που βασίζονται σε πρακτικές που εφαρμόζονται διεθνώς και που φέρνουν τον πελάτη πιο κοντά στην τράπεζα, όπου κι’ αν βρίσκεται και όποια ώρα το επιθυμεί.
Στην καρδιά αυτής της ψηφιακής επανάστασης η Τράπεζα Κύπρου δημιούργησε το Quick Hub, ένα σύγχρονο ψηφιακό κατάστημα που βρίσκεται στο κινητό µας τηλέφωνο και εξυπηρετεί τον πελάτη κάθε στιγμή μέσω του Quick Pay ή των Quick Loans.
Η προσφορά της στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου είναι εμφανής καθώς χρηματοδοτεί τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και οργανισμούς του νησιού και τους προσφέρει υπηρεσίες για όλες ανεξαιρέτως τις ανάγκες.
Ένα πρόσφατο μεγάλο επίτευγμα είναι και η δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας Jinius, που συνδέει επιχειρήσεις, οργανισμούς, προμηθευτές και πελάτες σε ένα ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον, παρέχοντάς τους το πλεονέκτημα να πραγματοποιούν γρήγορα και αποτελεσματικά τις καθημερινές τους συναλλαγές. Η πλατφόρμα προσφέρει επίσης ένα σύγχρονο και δυναμικό marketplace, όπου οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου έχουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν και να ενισχύσουν την παρουσία τους ψηφιακά.
Πιστεύοντας ότι η νέα γενιά είναι το παρόν και το μέλλον, με στόχο την έγκαιρη εκπαίδευση για την καλύτερη διαχείριση των οικονομικών τους, δημιουργεί την τραπεζική εφαρμογή Joey για παιδιά και εφήβους ηλικίας 9 – 17 χρόνων. Με τη συναίνεση του κηδεμόνα τους, μπορούν να πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές σε καταστήματα, να ενεργοποιούν τις συνδρομές τους, να ξοδεύουν μόνο ό,τι έχουν στην κάρτα τους και να κάνουν ανάληψη από τις ΑΤΜ.
Στη μακρόχρονη πορεία της, η Τράπεζα Κύπρου αποδεικνύει με τον πλέον «δυνατό» τρόπο ότι η Εταιρική Κοινωνική Υπευθυνότητα βρίσκεται βαθιά ριζωμένη στο DNA της. Ορόσημο αυτής της πορείας κοινωνικής προσφοράς είναι η ίδρυση του «Πολιτιστικού Ιδρύματος Τραπέζης Κύπρου» το 1984, ένα ίδρυμα που διαφυλάσσει και διαδίδει τον πολιτισμό της Κύπρου.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο κληροδότημα στο λαό της Κύπρου είναι η ίδρυση και συνεχής στήριξη του Ογκολογικού Κέντρου Τράπεζας Κύπρου το 1998, ενός κέντρου που έχει πιστοποιηθεί από διεθνείς οργανισμούς και γράφει τη δική του ιστορία στον τομέα της υγείας.
Τον Μάρτιο του 2020, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, αναλαμβάνει μια μεγάλη πρωτοβουλία: δημιουργεί το δίκτυο SupportCY για την υποστήριξη των επαγγελματιών πρώτης γραμμής εναντίον του Covid-19, ως μια μοναδική αλυσίδα υποστηρικτών, αποδεκτών και αρωγών. Στη συνέχεια, πιστεύοντας ότι οι μεγάλοι οργανισμοί έχουν υποχρέωση να συνεισφέρουν με πράξεις και όχι με λόγια στην κοινωνία, το SupportCY συνεχίζει το έργο του προσφέροντας βοήθεια στις μεγάλες ντόπιες και διεθνείς κρίσεις, καταστροφές, πυρκαγιές, σεισμούς κλπ. Ακόμη, επικεντρώνεται στην κάλυψη διαφόρων αναγκών της κυπριακής κοινωνίας, λειτουργώντας ως ένα κεντρικό σημείο ανταπόκρισης και βοήθειας, όχι μόνο για τις ΜΚΟ αλλά και για τις κυβερνητικές υπηρεσίες.
Άλλο σημαντικό έργο είναι το Κέντρο Καινοτομίας IDEA που δημιουργήθηκε το 2015, το μεγαλύτερο μη κερδοσκοπικό εκκολαπτήριο για νεοφυείς επιχειρήσεις που στηρίζει βιώσιμες επιχειρήσεις από το στάδιο της ιδέας. Το Κέντρο, που έχει βραβευτεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενθαρρύνει νέους επιχειρηματίες και στηρίζει τα όνειρα δεκάδων νέων μας που θέλουν να κάνουν τη διαφορά.
Ελάχιστοι οργανισμοί παγκοσμίως έχουν συνδέσει το όνομά τους με την ιστορία μιας χώρας, όσο η Τράπεζα Κύπρου με την Κύπρο. Σήμερα, περνώντας στα 126 χρόνια της ιστορίας του, το μεγαλύτερο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα του τόπου, ανταποκρίνεται στις προκλήσεις των καιρών, παραμένει ισχυρό.
Η Τράπεζα Κύπρου έχει όλα τα εφόδια να συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία, ώστε να παραμείνει ένας οργανισμός με ισχυρή κεφαλαιακή θέση και υψηλή κερδοφορία, διατηρώντας την απαράμιλλη δέσμευση της για στήριξη των πελατών της και της ευρύτερης οικονομίας.
Η Τράπεζα Κύπρου απαντά γιατί είναι μέλος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αμμοχώστου: «Η συνεργασία μας με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αμμοχώστου, συνεχής και αδιάκοπη, εντάσσεται στο πλαίσιο της στήριξης της επιχειρηματικής κοινότητας της Κύπρου. Πιστεύοντας ότι το κυπριακό επιχειρείν έχει το σθένος και τις ικανότητες να συνεχίσει το μεγαλεπήβολο έργο του, στεκόμαστε δίπλα του και στηρίζουμε βιώσιμες, και οικονομικά αποδοτικές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες με όραμα, αξίες και στόχους. Ευχόμαστε πάντοτε τα καλύτερα για τους ανθρώπους του επιχειρείν, κυρίως σε μια επαρχία που έχει στηριχθεί και γιγαντωθεί από τους Αμμοχωστιανούς επιχειρηματίες και ξενοδόχους, μετά την τουρκική εισβολή του 1974».
Διεύθυνση:
Κεντρικά Γραφεία Διοίκησης Τράπεζας Κύπρου
Στασίνου 51, Αγία Παρασκευή
2002, Στρόβολος, Λευκωσία
Ηλεκτρονική διεύθυνση:
Τηλέφωνο επικοινωνίας:
22 122100
Ιστοσελίδα:
*Υ.Γ : Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αμμοχώστου κατόπιν συνέντευξης που πραγματοποίησε με την Tράπεζα Κύπρου, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας #Γνωρίστεταμέλημας